BRENDIRANJE MOSLAVINE -ODRŽANE RADIONICE S DIONICIMA TURISTIČKOG RAZVOJA MOSLAVINE

LAG „Moslavina“, u sklopu projekta suradnje „Turizmom razvijamo područje“, izrađuje Brand strategiju Moslavine kao jedinstvene turističke destinacije, a za njenu izradu, temeljem javnog poziva, izabrana je tvrtka Size d.o.o. iz Zagreba. Za potrebe iste, pri LAG-u „Moslavina“, osnovan je Koordinacijski odbor za turizam u koji su uključeni bitni turistički dionici regije Moslavine. Jedna od aktivnosti, za potrebe izrade Strategije, su i nedavno održane radionice s dionicima turističkog razvoja Moslavine, a čiji su domaćini i organizatori bile turističke zajednice.

Radionice su održane u svih 5 TZ-ova, a uz domaćine, direktorice TZ-ova, istima je prisustvovao predsjednik Koordinacijskog odbora za turizam, Janko Kezele, koji je istaknuo slijedeće: „Činjenica je da na području Moslavine već imamo istaknute brendove, a ovim projektom napravit će se korak dalje. On će sve dionike ujediniti i osnažiti. Ponuda na području Moslavine je raznovrsna, ali svi smo svjesni toga da nije organizirana. Dakle, cilj ovog projekta je da u konačnici dobijemo alate koji će nam koristiti da turistima pružimo kvalitetniji doživljaj. To je u prvom redu web stranica, potom karta područja i brošura te slogan i logo s kojima ćemo nastupiti na tržištu.

     Zbog situacije uzrokovane koronavirusom, zainteresirani sudionici morali su se najaviti, a radionice su održavane uz strogo poštivanje trenutnih epidemioloških mjera.

Prva radionica održana je u Kutini, 11. ožujka 2021. godine, a istoj je prisustvovalo 15-ak dionika turističkog razvoja s područja Kutine. Potrebu izrade Brand strategije predstavio je sam predsjednik LAG-a „Moslavina“, Zlatko Babić.

Dana 16. ožujka 2021. godine u Vinskom dvoru u Popovači, održana je druga po redu radionica. Istoj je prisustvovalo 18 zainteresiranih turističkih dionika iz Popovače i Velike Ludine, a na početku iste prisutne je pozdravio gradonačelnik, Josip Mišković.

Dana 19. ožujka 2021. godine u Garešnici, održana je treća po redu radionica, a istoj je prisustvovalo 15-ak zainteresiranih dionika s područja Garešnice i okolice, a važnost brendiranja istaknuo je i gradonačelnik Josip Bilandžija.

Dana, 4.svibnja 2021. godine u prostorijama Kino dvorane u Čazmi, održana je četvrta po redu radionica u svrhu izrade „Brand strategije Moslavine“. Turistička zajednica Grada Čazme, na radionicu je uz određene pravne i fizičke turističke subjekte, pozvala je i zainteresirane predstavnike udruga, a istoj je prisustvovalo 12 osoba.

Posljednja u nizu radionica održana je dana 6. svibnja 2021. godine u Maloj dvorani POU u Ivanić-Gradu, a istoj je prisustvovalo 10-ak zainteresiranih dionika iz Ivanić-Grada, Križa i Kloštar Ivanića, a prisutnima se uz domaćine obratio i potpredsjednik LAG-a te načelnik Općine Križ, Marko Magdić.   

Najveći problem Moslavine, kao regije, svakako je njena rascjepkanost na dijelove čak tri županije. Takvu nepravdu, pri teritorijalnoj raspodjeli, nije doživjela niti jedna regija pa se Moslavina pomalo izgubila, odnosno postala je neprepoznatljiva. Većina prisutnih sudionika ovih radionica slažu se da je brendiranje Moslavine kao regije nešto što je nužno.

Upravo je neprepoznatljivost regije ono što su naglasili i stručnjaci iz tvrtke Size. Postavili su temeljno i ključno pitanje: Što je Moslavina? Što je prepoznatljivo, jedinstveno za Moslavinu kao regiju? Što odzvanja u uhu kada se spomene Moslavina? Što je to što treba i što može da postane budući brend Moslavine? Kako u krajevima u koje odlazimo najbolje objasniti ljudima tko smo i odakle dolazimo i po čemu smo zapravo prepoznatljivi, a kako bi dostojno prezentirati Moslavinu“

Mnogi Moslavci s ponosom ističu važnost svog zavičaja, pa se nadamo da će podržati ovo pozitivno nastojanje, da Moslavinu probamo dostojno prezentirati kao jedinstvenu regiju, bogatu kulturom, poviješću i prirodnim vrednotama, onima koji možda danas ni ne znaju gdje je uopće Moslavina i što je uopće Moslavina.

Ivan Fistrić iz tvrtke Size prisutnim dionicima prvo je održao prezentaciju i predstavio njihovu  početnu viziju u razvoju brenda Moslavine. U prezentaciji je Moslavačka gora predstavljena kao ključni pojam, srce Moslavine, a isto tako i prirodne ljepote kojima Moslavina obiluje. Njeni potencijali su stvarno veliki i čekaju da se iskoriste. Iako se u posljednje vrijeme vidi napredak u razvoju određene turističke infrastrukture na Moslavačkoj gori može se i mora još dosta toga napraviti. Osim Moslavačke gore tu je i škrlet kao autohtoni vinski adut, bitan, jedinstven, unikatan i već pomalo prepoznatljiv. Zatim nafta kao nešto što možda narušava prirodnu ljepotu, u koliziji je s nekim jačim turističkim razvojem, no nafta je nešto što se u Moslavini eksploatiralo prije negoli bilo gdje drugdje u Hrvatskoj i pojedini dijelovi Moslavine razvili su se upravo zahvaljujući “crnom zlatu”. Nikako ne treba zaboraviti ni Park prirode Lonjsko polje koje zbog svoje prepoznatljivosti može biti dodatan turistički adut boljeg razvoja turizma u Moslavini.

Uz sve nabrojano svaki grad i kraj ističe i ima poneke svoje turističke adute; Salajland, Bučijada, MoslaVINA, Voloderske jeseni… lov, ribolov, konji… Lonja, Česma, Ilova…može se još puno toga nabrojiti.

Ali sve to može se lijepo ukomponirati i utkati u osnovni brend i tako svaki dio Moslavine može pričati zajedničku priču koju može začiniti i nečim svojim prepoznatljivim i jedinstvenim… Brendiranje je nužno i potrebno Moslavini da ju izvuče iz zaborava, a za isto će trebati i truda i vremena pa se mole svi turistički dionici i oni koji vole Moslavinu na razumijevanje i pomoć u budućem brendiranju naše lijepe regije.